Ligatura - Nowoczesne Opakowania

opakowania nietypowe

Opakowania nietypowe. Jak postrzegamy opakowanie?

Zastanawialiście się kiedyś nad opakowaniem produktu z trochę innej perspektywy? Dzisiaj opakowanie ma przede wszystkim sprzedać produkt i wyróżnić go spośród konkurencji. Coraz więcej firm idzie o krok dalej. Oprócz tego, że opakowanie ma się wybijać pośród innych to, aby zachęcić klienta do kupna, projektuje opakowania, które będzie można wykorzystać po wyjęciu produktu. Można powiedzieć, że opakowania są drugim… produktem, który dostajemy poniekąd w gratisie od producenta (zwłaszcza opakowania nietypowe). Często opakowanie nawiązuje do produktu nie tylko grafiką, a całym designem (np. soki w kartonie wyglądającym jak owoce). Pamiętajmy, że opakowanie stanowi „wartość dodaną” przy zakupach.

Opakowanie kiedyś

Dawniej nie myślano takimi kategoriami. Przede wszystkim dlatego, że konkurencja była zdecydowanie mniejsza i nie było potrzeby aż tak mocnego eksponowania produktów poprzez opakowania zwłaszcza te nietypowe. Kiedyś przede wszystkim liczyła się wygoda i możliwość zapakowania jak największej ilości towaru, co umożliwiało łatwy transport. Doskonałym przykładem jednego z pierwszych nietypowych opakowań była butelka znanej na cały świat whisky Johnnie Walker. Jej kwadratowy kształt nie wynikał jednak z designu i chęci reklamy marki poprzez nietypowe opakowanie. Dzięki specyficznemu kształtowi butelki łatwiej było ją układać w skrzyniach, które trafiały do transportu. Dzięki temu każda skrzynka mogła pomieścić więcej butelek, a ich kształt dodatkowo sprawiał, że trudniej było je stłuc podczas długiej podróży. Dzisiaj jest to rozpoznawalny znak marki znany na cały świat.

Opakowanie dziś

Dzisiaj każdy producent musi walczyć o klienta. „Walka” zaczyna się na etapie produktu, który musi być wyjątkowy i trafiać w gusta użytkowników. Kolejne kroki to dobry marketing, na który składa się między innymi właśnie opakowanie, które ostatecznie zachęci klienta do sięgnięcia po produkt stojący na sklepowej półce. Dobrze zaprojektowane, nietypowe opakowanie może stać się znakiem rozpoznawczym marki, dzięki któremu klienci odruchowo sięgną po Twoją ofertę. Im bardziej nietypowe opakowanie tym większa szansa na zwrócenie uwagi klienta. Nie należy przy tym zapominać o jakości samego wyrobu/produktu. Nawet najpiękniejsze opakowanie nie zapewni nam stałej dobrej sprzedaży, jeżeli to co znajdzie się w środku nie spełni oczekiwań konsumenta.

No Comments

Post a Comment




logo ligatura

65-119 Zielona Góra
ul. Sulechowska 4a
tel. +48 68 455 69 31

drukarnia@ligatura.com.pl